Thursday, August 25, 2016

About crochet hooks



Wat is het heerlijk weer he? Ik gebruik de avonden om lekker buiten te zitten met een haakwerkje en pas als de muggen komen en ik mijn haaknaald echt niet meer zie verhuis ik naar binnen. Was het maar altijd zulk weer. Deze granny square haak ik met Phildar Coton 3 en een haaknaald 3mm. Het is me opgevallen dat niet elke haaknaald 3mm gelijk is. Zo heb ik een haaknaald 2.5mm die dikker is dan de 3mm. Dat is toch best apart. Ach, als je het eenmaal weet kun je er een beetje rekening mee houden. Ik haak nog even verder en ik wens jullie allemaal een fijne zomerse avond toe.

The weather is so lovely in The Netherlands. I'm using all evenings to sit outside with my crochet project until the mosquitos appear and I cannot see my crochet hook anymore because of the dark. I wish we always had lovely weather like this. I am making this granny square with Phildar Coton 3 and a crochet hook size 3mm. Just recently I noticed that not every 3mm crochet hook is the same. In fact, I have a crochet hook size 2.5mm that's bigger then my 3mm hook. That's weird, don't you think? Oh well, once you know you get used to it. I'll just go on crocheting and I wish you all a lovely evening. 

6 comments:

  1. Wundervoll! ♡
    Liebe Grüße, Manja

    ReplyDelete
  2. Ja bij mij is ook geen enkele haaknaald met het zelfde nummer ook echt even groot, blijft me verbazen! Gr. Wendy

    ReplyDelete
  3. Echt wonderlijk dat 3 mm bij verschillende merken zo kan verschillen. Nu ik altijd met één soort haaknaalden haak, weet ik precies welke haaknaald het best bij bepaalde garens werkt.
    Jouw haakwerk is prachtig.

    Groetjes, Margaret

    ReplyDelete
  4. Dat klopt inderdaad wat de maten betreft, maar als je het weet en je de haaknaald tussendoor niet wisselt dan kan het geen kwaad.
    Inderdaad super mooi weer nu, lekker de hele dag buiten zitten, zo moest het altijd zijn ;-)

    ReplyDelete
  5. Die ervaring heb ik ook! Ik heb echter 1 serie haaknaalden die favoriet zijn dus daar haak ik bijna alles mee. Mooie kleurencombinatie gehaakt! Ben benieuwd wat het wordt.
    Groet, Patricia

    ReplyDelete
  6. pff het was hier de afgelopen dagen zo heet dat ik aan mijn haakwerkje zo blijven plakken. Die van jou wordt wel heel leuk.

    ReplyDelete